SCHERPENZEEL - De afdeling Burgerzaken van gemeente Scherpenzeel werkt voortaan op afspraak. Hiermee is de dienstverlening voor de inwoners verbeterd.
Doordat van te voren een afspraak wordt gemaakt, is er meer aandacht voor de bezoeker. Een groot voordeel is ook, dat de medewerker Burgerzaken beter voorbereid is, omdat al bekend is waar de klant voor komt. Bij het maken van de afspraak wordt aangegeven welke documenten mee moeten en of een pasfoto nodig is.
Het werken op afspraak is ingezet als tijdelijke maatregel, vanwege de coronacrisis. Daardoor is er een kortere wachttijd en zijn er ook minder mensen tegelijk aanwezig in de hal van het gemeentehuis. Omdat deze werkwijze goed bevalt, is de dienstverlening nu permanent verbeterd en is een afsprakenmodule online op de website gezet.
Wethouder Gerard van Deelen vindt het optimaliseren van de dienstverlening een belangrijke zaak. “Laagdrempelig zijn, dat is belangrijk voor een gemeente. We zijn er voor al onze inwoners. Burgerzaken is daarin een prominente afdeling, want daar heeft iedere Scherpenzeler wel eens mee te maken. Denk aan het verlengen van je rijbewijs of paspoort, trouwen, het aangeven van een geboorte. Via de nieuwe afsprakenmodulen vind je al deze producten terug en wordt direct helder, waar je wel en waar je niet voor naar het gemeentehuis hoeft. Er zijn ook al veel zaken volledig digitaal mogelijk, zoals het doorgeven van een verhuizing. Ik ben heel tevreden over deze nieuwe werkwijze.”
Een afspraak inplannen kan online via https://mijnafspraak.scherpenzeel.nl .
Telefonisch een afspraak maken kan ook via (033) 277 23 24. Dit kan tijdens de openingstijden van het gemeentehuis van maandag t/m donderdag van 9.00 tot 16.30 uur en op vrijdag van 9.00 tot 12.30 uur.